اهدای 4 قطعه زمین به اداره تبلیغات اسلامی

جهت احداث خانه عالم 4 زمین به اداره تبلیغات اسلامی لامرد اهداء گردید
 مردم  شهرستان لامرد جهت احداث خانه عالم 4 قطعه زمین به این اداره اهداء نمودند .
حجت الاسلام سید محمد علی حسینی مسوول اداره تبلیغات اسلامی لامرد بیان داشت : همواره مردم درصورت تعیین اعتبار ، آمادگی واگذاری زمین درهمه مکانها جهت احداث خانه عالم را دارند .
حجت الاسلام حسینی اضافه نمود: درحال حاضر در چهار روستا زمین اهدا شده که دراولین فرصت کلنگ ساخت وساز به زمین زده خواهد شد.

سفر حسنی به کنیا

نمايندگان كميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور درکشور کنیا از مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان های جمعیت هلال احمر در کنیا بازدید کردند .

علی اصغر حسنی نماینده لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر 4 روزه به کشور کنیا  اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با وزیر بهداشت و درمان کنیا از مراکز درمانی و بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر بازدید کردند . 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این دیدار وزیر درمان  کنیا خواستار احداث و راه‌اندازی بیمارستان فوق‌تخصصي قلب در کشور کنیا  شد و همچنین تقاضای اعزام دانشجویان و دانش‌آموختگان جهت گذراندان دوره‌های تکميلی در ایران را داشت.حسنی افزود در دیدار با معاون وزیر زنان و جوانان زیمباوه بر همکاری هرچه بیشتر دو کشور تاکید شد. در بخشی از این سفر کاری هیات ایرانی،در دبی با ریئس و مسولین بیمارستان ایرانی دبی دیدار و از بیمارستان در دست ساخت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران بازدید کرد.

انتشار خبر اعتراض مردم لارستان در سایت تابناک

در پی اعتراض مردم لارستان در روز شنبه اول ابان ماه سایت تابناک دست به انتشار این خبر زد.

این در حالی است که در اعتراضات چند ماه پیش لارستان هیچ کدام از منابع داخلی خبر خاصی را در این مورد منتشر نساختند.

برای دیدن خبر در سایت تابناک به آدرس زیر بروید:

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=127093

سامانه فروش اينترنتي فرآوردههاي نفتي فارس راه اندازي شد

پس از يكسال فعاليت آزمايشي، سامانه اينترنتي فروش فرآورده هاي نفتي فارس به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كرد.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز فارس  در مراسم بهره برداري از سامانه اينترنتي  فروش فرآورده هاي نفتي با بيان اينكه  فعاليت  آزمايشي اين سامانه از يك سال پيش آغاز شده است گفت: طي اين مدت بيش از 18 هزار درخواست از شيراز و بيش از يكصد هزار درخواست از استان فارس در اين سامانه ثبت شده  و اين سامانه تاثير بسزايي در كاهش قاچاق سوخت داشته است.
زارع پور افزود:اين سامانه با همكاري مشترك شركت پخش فرآورده هاي نفتي و ستاد مبارزه با  قاچاق كالا و ارز طراحي و اجرا شده است و از اين پس متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين سامانه سوخت خود را تامين كنند.

مسابقات نقاشي بلاياي طبيعي در اوز برگزار شد

عبدالرحمن صابري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آشنايي و ارتباط دانش‌آموزان ابتدايي با جمعيت هلال احمر و شناسايي وظايف اين جمعيت براي كودكان و نوجوانان با همكاري اداره آموزش و پرورش منطقه اوز، مسابقات نقاشي با موضوع بلاياي طبيعي بين دانش‌آموزان مدارس ابتدايي دخترانه شهر اوز برگزار شد.
صابري افزود: در اين مسابقات 50 دانش‌آموز علاقمند شركت داشته و در مدت 30 دقيقه هر كدام از دانش‌آموزان يك نقاشي در مورد بلاياي طبيعي و نقش امدادگران هلال احمر را ترسيم و به هيئت داوران تحويل دادند.

اراذل و اوباش گراشی مانع رفتن کارمندان محل خدمت خود شدند

اراذل و اوباش گراشی مانع رفتن کارمندان ، دانشجویان و دانش آموزان به محل خدمت خود شدند.  - 

به گزارش خبر نگار صحبت نو، صبح امروز4آبان ماه اراذل و اوباش گراشی مانع رفتن کارمندان، دانشجویان و دانش اموزان که در شهر های اطراف ساکن بو دند شدند.
خبرها حاکی از آن است که تعدادی اراذل و اوباش گراشی با بستن مسیر ارتباطی گراش و آتشزدن لاستیک با سنگ به خودرو های عبوری حمله کرده و تا این لحظه به دهها خودرو آسیب رسانده و یک نفر هم از ناحیه سر آسیب دیده که به بیمارستان لارانتقال یافت.
پيش از اين رئيس شوراي شهر گراش در نامه‌ي به فرماندار اين شهر از تهديد هاي عده اي به جان غير بوميان گراشي  كه به وي مراجعه كرده بودند خبر داده بود.

منبع: صحبت نو

تخریب اموال مردم در گراش توسط اراذل و اوباش

از شامگاه دوشنبه 3/8/89 عده ای اراذل و اوباش در گراش با بستن راه ماشین های عبوری اقدام به تخریب اموال مردم از قبیل ماشین و ... کرده اند.  گزارش های رسیده از گراش حاکی از آن است که آنان حداقل یک نفر را نیز از ناحیه سر مجروح ساخته اند که به بیمارستان لار اعزام شده است.

منبع: صحبت نو

وزیر بهداشت هفته ی آینده به لارستان می آید

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هفته آینده به لارستان می آید .در همین خصوص روز یکشنبه -2آبان 89 -معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فارس از مرکز بهداشتی و درمانی لارستان بازدید كرد.  - 

 با حضور وی و  هیئت همراه در محل فرمانداری لارستان  ،جلسه ای تشکیل شد و مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی منطقه مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه فرماندار ویژه ی  لارستان و جمعی از خیرین و معتمدین لارستان حضور داشتند.


ارتقای مدیریت آموزش و پرورش لارستان

مدیریت آموزش و پرورش لارستان به معاون مدیر کل ارتقا یافت .

ظاهرا" این ارتقا در ادامه روند تبدیل فرمانداری لارستان به فرمانداری ویژه صورت گرفته است.

این ارتقا را به مدیریت محترم آموزش و پرورش و سایر مسوولین شهرستان تبریک می گوییم.

منبع: وبلاگ میده چه خبر؟

تقدیر دکتر بهبهانی از مدیر کل اداره راه و ترابری لارستان

دكتر حميد بهبهاني وزير راه و ترابري طي نامه اي از مهندس علي اميري مديركل راه و ترابري لارستان تقدير و تشكر نمود .

      براساس اين گزارش در قسمتي از اين نامه آمده است : حسب اطلاعات واصله با همّت و پشتكار شما و همكارانتان در اداره كل ، پروژه راه ديده بان – فداغ كه تا پايان سال 87 از 40 % پيشرفت فيزيكي برخوردار بود ، اتمام و با بهره برداري از آن نارضايتي مردمي منطقه مرتفع گرديده است . لذا بدينوسيله از جنابعالي تقدير و تشكر مي گردد .

افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودرو در لامرد

اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک در لامرد افتتاح شد .محمد جعفری فرماندار لامرد در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز گفت : در کشوری که اکنون از مرز 75 میلیون نفر گذشته ، دیگر نمی توان به صورت سنتی مدیریت کرد .
وی افزود : در کشور ما ، اکنون تمام ابزار ها در حال توسعه هستند که این مسئله باعث می شود برای اداره و مدیریت این کشور از شیوه های جدیدی استفاده کرد .
جعفری به رشد راه های مراسلاتی و به طبع آن استفاده بیشتر از وسایل نقلیه اشاره و گفت : رشد و فزونی تمامی وسایل توسعه یافتگی ، باعث می شود تا نیازهای جدیدی در سطح اجتماع بوجود آید و برای رفعآن نیز می بایست از شیوه های جدیدی بهره برد .
وی افزود : رشد و فزونی استفاده از وسایل نقلیه ، به نظارت بیشتری نیازمند است و تدویم قوانین جدیدتری را می طلبد که در این راه هماهنگی و نظارت بیشتر دستگاه های اجرایی بخش جداناپذیری از این مسئله است .

فرماندار لامرد با بیان اینکه استفاده از خودروها در جهت تسهیل امورات مردم است ، گفت : نباید رشد فزونی استفاده از وسایل نقلیه به گونه ای باشد که آسایش را از مردم بگیرد و بلای جان آنها باشد .
وی ادامه داد : زمانی که خودرو به جامعه ورود پیدا کرد ، محیط زیست را نیز آلوده ساخت که باید با اندیشیدن تدابیر لازم با این نقیصه مواجه شد که ایجاد مراکز معاینه فنی یکی از این راههاست .
در حاشیه این افتتاح ، حسین شریفی مسوول نمایندگی سایپا در لامرد در خصوص این مرکز اشاره داشت : تکنولوژِ های لازم جهت انجام تمام تست های انواع خودروهای سبک در این مرکز فراهم شده تا نیاز شهروندان در این بخش مرتفع شود .

سيمان لامرد با 370 ميليارد يورو احداث مي‌شود

دبير ستاد سرمايه گذاري استان فارس از احداث واحد سيمان لامرد با مشاركت سرمايه گذار خارجي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، «حسين مبشري» رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي و دبير ستاد سرمايه گذاري استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: واحد سيمان لامرد با 370 ميليارد يورو و سرمايه گذاري و مشاركت سرمايه گذاري خارجي از كشور قطر در منطقه انرژي بر لامرد احداث مي‌شود.
وي اظهار كرد: موضوع تأمين زمين اين واحد در ستاد سرمايه گذاري استان فارس مطرح شده و با واگذاري زمين به اين واحد در منطقه انرژي بر لامرد موافقت شد.
به گفته مبشري پيش از اين قرار بود در زمين يادشده واحد پتروشيمي لامرد احداث شود كه به دليل عدم اجراي طرح توسط سرمايه گذار، موافقت اصولي آن لغو شد.
وي اظهار كرد: با موافقت ستاد سرمايه گذاري استان فارس اين زمين در اختيار سرمايه گذار واحد سيمان لامرد براي احداث اين واحد قرار گرفت.

اهدا یک دستگاه اطلاع رسانی تاچ اسکرین به فرودگاه بین المللی لامرد

اهدا یک دستگاه اطلاع رسانی تاچ اسکرین از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان فارس به فرودگاه بین المللی لامرد

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی استان فارس در جلسه ای که درمحل دفتر ریاست فرودگاه بین المللی لامرد برگزار گردید ضمن اشاره به پتانسیلهای موجود در شهرستان در خصوص برگزاری تورهای زیارتی و همچنین وجود پروازهای خارجی که باعث رونق سفرهای برون مرزی میشود،اطلاع رسانی صحیح وکارآمد را که موجب اعتلای فرهنگ غنی کشور میشود را امری ضروری و مفید دانست و در همین زمینه تلاش مسئولین امر را در معرفی بیشتر فرهنگ و هنر و دستاوردهای بومی وملی خواستار شد.آقای ثابت نقش اداره کل میراث فرهنگی را دراین زمینه بسیار موثر دانست و گفت این اداره کل از هیچ کوششی در جهت اعتلای این فرهمگ ایرانی،اسلامی دریغ نخواهد ورزید و بعنوان اولین گام در این عرصه اقدام به نصب یک دستگاه اطلاع رسانی تاچ اسکرین در سالن پروازهای خارجی فرودگاه لامرد خواهد کرد.قبل از ایشان مهندس عزیزی رئیس فرودگاه بین المللی لامرد در سخنانی به معرفی ونقش بالقوه فرودگاه لامرد در منطقه پرداخت و مجموعه فرودگاه بین المللی لامرد را آماده هر گونه همکاری در زمینه های فرهنگی وگردشگری با اداره کل میراث فرهنگی دانست واز اقدام شایسته وخردمندانه آقای ثابت تشکر وقدردانی نمود.

تصویر ابلاغیه مصوبه دانشکده علوم پزشکی گراش


لازم به ذکر است که 6 ماه قبل با آموزشی شدن بیمارستان گراش موافقت شد.

شهر لار امروز یکپارچه تعطیل است

شهر لار امروز -اول آبان 89 -یکپارچه تعطیل است .جمعیت کثیری در حسینیه ی اعظم و منزل آیت الله العظمی آیت اللهی تجمع کرده اند . تقاضای مردم تسریع در ابلاغ اصلاحیه ی مصوبه ی دولت و الحاق مجدد اوز وبیرم به لارستان است. این اعتراضات تا این ساعت (5:30 بعد از ظهر)همچنان ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه امین ولایت در لار

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان امین ولایت ویژه سالروز میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام در نگارخانه سبزلارستان برپا شده است . در این نمایشگاه 50 اثر خوشنویسی از هنرمندان لار ، بیرم و خنج در معرض دید عموم گذاشته شده است . این نمایشگاه تا پنجم آبان ماه صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است

موزه مردم شناسی اشکنان راه اندازی شد

با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال مراحل اجرایی موزه مردم شناسی در حمام علیخانی اشکنان آغاز شد . مسوول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان لامرد گفت : حمام علیخانی اشکنان یکی از آثار ماندگاری است که سال های گذشته به ثبت میراث فرهنگی استان رسیده است و در حال حاضر با اختصاص 50 میلیون ریال مراحل اجرایی موزه مردم شناسی اشکنان در این حمام آغاز شده است. حق شناس از اختصاص یک نفر کارورز از سوی میراث فرهنگی استان برای مراقبت از آثار ثبتی در اشکنان خبرداد و گفت : انجمن دوستداران میراث فرهنگی در اشکنان می تواند با اعتبار تخصیص داده شده لوازم و اشیاء قدیمی منطقه را جمع آوری کرده و با نیروی انسانی معرفی شده اجرای موزه مردم شناسی در حمام علیخانی اشکنان را آغاز کنند . حق شناس همچنین در این خصوص از خانواده ها و مردم منطقه نیز خواست در صورت امکان و در دسترس داشتن اشیاء قدیمی آن را به موزه مردم شناسی در اشکنان اهدا کنند .

آیت الله نسابه : تقاضای مردم لارستان ابلاغ کتبی اصلاحیه ی مصوبه ی دولت است

پس از تجمع مردم ولایت مدار و حق طلب لارستان در خیابان جهت احیای حق خود آیت الله سید حسین نسابه صبح امروز با حضور در جمع کثیرمردم لارستان  که در حسینیه  اعظم این شهر و منزل آیت الله العظمی آیت اللهی تجمع کرده اند حمایت خود و آیت الله العظمی آیت اللهی  را از حرکت مردم اعلام کردند .  وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که اصلاحیه ی مصوبه ی دولت باید کتبا،کتبا،کتبا ابلاغ شود و ما تا حصول نتیجه ی نهایی در صحنه حضور خواهیم داشت .پس از این سخنان مردم حاضر در حسینیه ی اعظم و خیابان های اطراف با سر دادن تکبیر  از گفته های وی حمایت کردند .