سيدمحمدحسين (حسين) فرزند سيدمحمدحسن. در 1318 ش. در شهرستان جهرم پاي به عرصهء وجود نهاد. پس از گذراندن درسهاي كلاسيك مرسوم در جهرم، براي دريافتن علوم قديمي به شيراز رهسپار شد و مدت چهارسال از محضر آيه‌الله دستغيب، آميرزا علي‌اكبر ارسنجاني، آقاي نجابت، آقاي سيدحسن آيه‌اللهي، آقاي كلواري و حاج عالم، بهره برد. آنگاه براي تكميل دروس سطح و خارج به قم مشرف شد و در حلقه درس و بحث حضرت امام خميني، آيه‌الله‌العظمي گلپايگاني و آيه‌الله فاضل لنكراني شركت نمود. حضور هميشه و فعال ايشان در دروان انقلاب اسلامي و روشنگري نسل جوان در آن ايام زبانزد خاص و عام است و بيشترين سهم را در راه‌اندازه اعتراضهاي خياباني عليه رژيم ستم‌شاهي داشت. او هم‌اينك امام جمعهء موقت لار است.