حجت‌الاسلام سيد علي قاضي‌عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه از چند روز گذشته كنسولگري عربستان از صدور ويزا براي عمره‌گزاران خودداري مي‌كند، گفت: در صورت توسعه عدم صدور ويزا، به طور قطع در اعزام زائران به اين كشور تجديد‌نظر خواهيم كرد. وی با بيان اين مطلب اظهار داشت: در مجموع بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته امسال 800 هزار نفر به عمره مشرف خواهند شد كه هم‌اكنون جمع كثيري از زائران مشرف شده و به كشور برگشته‌اند و برخي نيز در نوبت اعزام قرار دارند.

وي افزود: با توجه به تمهيداتي كه سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در نظر گرفته است خوشبختانه تاكنون با مشكل جدي روبه‌رو نشده‌ايم و اميدواريم وضعيت به همين صورت سپري شود.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني حج، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با اشاره عدم صدور ويزا از سوي كنسولگري عربستان در مشهد خاطر‌نشان كرد: در چند روز اخير، كنسولگري‌هاي عربستان در مشهد از دادن ويزا به زائران خودداري كرده‌اند به طوري كه صدور ويزا به‌صورت نامنظم انجام ميشود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين قاضي عسگر تصريح كرد: مسئولان بعثه مقام رهبري و سازمان حج و زيارت عمل كنسولگري عربستان را نادرست دانسته و معتقد است براساس توافقات صورت گرفته بحث اعزام زائر به كشور عربستان نبايد به مسائل سياسي اين كشور دخالت داشته باشد.