تشكيل ناوگان برون و درون شهري اوز با 16 اتوبوس و مينيبوس
مديركل پايانههاي استان فارس گفت: ناوگان درون و برون شهري شهر اوز با 16 دستگاه اتوبوس و مينيبوس تشكيل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اوز، احمد خواست خدايي در مراسم گشايش پايانه
مسافري شهر اوز اظهار داشت: روزانه 13 اتوبوس مسافران بخش اوز را به
شهرستانهاي استان فارس و هرمزگان و سه مينيبوس مسافران اين شهر را درون
شهر جابهجا ميكنند.
وي اضافه كرد: امسال در شهرستان لارستان 300 هزار مسافر جابهجا
شدهاند كه 270 هزار نفر آنها درون استاني و 30 هزار نفر برون استاني بوده
است.
خواست خدايي با بيان اينكه در شش ماهه نخست سال جاري 621 هزار تن
كالا جا به جا شده، بيان داشت: اين ميزان جابهجايي كالا در شهرستان
لارستان حدود دو درصد در سطح استان فارس است.
مديركل پايانههاي فارس در ادامه با اشاره به اجراي هدفمندي
يارانهها گفت: هر چند در بخش مسافري ما اجازه افزايش 15 درصدي بهاي كرايه
را داشتهايم، اما مالكان خودروها در اين مورد همكاري و كمتر از 15 درصد
به بهاي كرايه افزودهاند.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنانش ابراز داشت: حدود 35 درصد از
ناوگان مسافري استان فارس كم مسافر هستند و اين بدان معناست كه ما در سطح
اين استان بيش از نياز ناوگان داريم.
وي از مردم استان درخواست كرد تا در مسافرتها بيشتر از ناوگان عمومي
استفاده كنند تا ضمن صرفهجويي در مصرف انرژي از سرمايههاي ملي نيز بيشتر
بهرهمند شوند.
خواست خدايي ناوگان عمومي را ايمنتر دانست و تأكيد كرد كه تمام آنها زيرپوشش بيمه هستند.
در ادامه معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه لارستان نيز اذعان
داشت: صنعت حمل و نقل در ايران يكي از صنايع زيرساختي و ارزشمند است.
علي محمد اميري افزود: سالانه حدود 20 هزار تن فولاد در كشور توليد
ميشود كه بايد اين محصول جابهجا شود، بنابراين صنعت حمل و نقل و ناوگان
حمل و نقل يكي از شريانهاي حياتي كشور محسوب ميشوند.
اميري عنوان كرد: تمام داشتههاي ما مرهون انقلاب اسلامي است كه
امروز نشانههاي آن در كشورهاي عربي مشاهده ميشود و همان طور كه امام
راحل فرمودند، حكومتهاي غير اسلامي محكوم به فنا هستند.
معاون استاندار فارس با اشاره به جابهجايي 300 هزار مسافر در سال در لارستان تقاضاي تأسيس يك پايانه مجهز در شهر لار را كرد.
پايانه مسافري اوز در زميني به مساحت يك هزار و 770 مترمربع و 470
مترمربع زيربنا و هزينهاي معادل 2 ميليارد و 200 ميليون ريال توسط بخش
خصوصي ساخته شده است.