كارشناس جهاد كشاورزي لارستان گفت: بيش از يك‌هزار تن وش پنبه از مزارع شهرستان لارستان برداشت شد.

علي‌ سعيدي‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت محصول پنبه از سطح 3‌هزار و 750 هكتار از اراضي زير كشت اين محصول در لارستان پايان يافت و افزون بر يك‌هزار تن وش پنبه برداشت شد.
سعيدي‌نژاد افزود: كشت محصولات شتوي با دستگاه‌هاي بي‌خاك‌ورزي و كم‌خاك‌ورزي نيز در لارستان آغاز شده است.
وي هدف از اين روش را‌ توليد پايدار و حفظ منابع آلي و خاكي و نيز افزايش ماده آلي خاك و حفظ بقاياي گياهي دانست و گفت: محصولات شتوي به صورت آبي هر ساله در آبان‌ماه در اين شهرستان كشت مي‌شود و امسال نيز سعي كرده‌ايم اين محصولات به روش نوين كشاورزي بي‌خاك‌ورزي و كم‌خاك‌ورزي كشت شوند.
اين كارشناس واحد زراعت مديريت جهاد كشاورزي لارستان در ادامه اظهار داشت: كشاورزان سخت‌كوش لارستاني كشت محصولات ديم گندم، جو و كلزا را نيز آغاز كرده‌اند و اين در حالي است كه كشت محصولات آبي اين محصولات نيز برخي مواقع انجام مي‌شود.
سعيدي‌نژاد اظهار اميدواري كرد كه امسال با بارش باران كشاورزان بتوانند نتيجه زحمات خود را دريافت و از خشكسالي‌هاي پي در پي نجات يابند.

منبع: خبرگزاري فارس