كارشناس مديريت جهاد كشاورزي شهرستان لارستان گفت: كلني‌هاي زنبور عسل در لارستان سرشماري شدند.

عليرضا اماني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمليات آماربرداري كلني‌هاي زنبور عسل اين شهرستان در مدت يك هفته انجام شد.
وي با اشاره به اينكه فصل سرما در استان‌هاي سراسر كشور شروع شده است، گفت: مهاجرت زنبورداران عسل از مناطق سردسير به شهرستان‌هاي گرم جنوب كشور از جمله شهرستان لارستان آغاز شده است.
كارشناس اداره بهبود توليدات دامي مديريت جهاد كشاورزي لارستان افزود: در حال حاضر بر اساس شمارش انجام شده توسط كارشناسان اين مديريت افزون بر 6‌هزار و 198 كلني زنبور عسل در شهرستان‌ لارستان فعال است.
اماني در ادامه اظهار داشت: يكي از دلايل اصلي مهاجرت زنبورداران به ويژه زنبورداران استان‌هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري به شهرستان لارستان وجود درخت هميشه سبز كنار (سدر) است كه زنبور عسل با اشتياق فراوان از آن تغذيه كرده و به توليد شهد مي‌پردازد.
كارشناس جهاد كشاورزي لارستان در پايان ابراز داشت: لارستان يكي از شهرستان‌هاي جنوب فارس است كه در فصول پاييز، زمستان و بهار به توليد و صدور عسل به ساير شهرستان‌ها مي‌پردازد.

منبع: خبرگزاري فارس