كلنيهاي زنبور عسل در لارستان سرشماري شدند
كارشناس مديريت جهاد كشاورزي شهرستان لارستان گفت: كلنيهاي زنبور عسل در لارستان سرشماري شدند.
عليرضا اماني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمليات
آماربرداري كلنيهاي زنبور عسل اين شهرستان در مدت يك هفته انجام شد.
وي با اشاره به اينكه فصل سرما در استانهاي سراسر كشور شروع شده
است، گفت: مهاجرت زنبورداران عسل از مناطق سردسير به شهرستانهاي گرم جنوب
كشور از جمله شهرستان لارستان آغاز شده است.
كارشناس اداره بهبود توليدات دامي مديريت جهاد كشاورزي لارستان
افزود: در حال حاضر بر اساس شمارش انجام شده توسط كارشناسان اين مديريت
افزون بر 6هزار و 198 كلني زنبور عسل در شهرستان لارستان فعال است.
اماني در ادامه اظهار داشت: يكي از دلايل اصلي مهاجرت زنبورداران به
ويژه زنبورداران استانهاي اصفهان و چهارمحال و بختياري به شهرستان
لارستان وجود درخت هميشه سبز كنار (سدر) است كه زنبور عسل با اشتياق
فراوان از آن تغذيه كرده و به توليد شهد ميپردازد.
كارشناس جهاد كشاورزي لارستان در پايان ابراز داشت: لارستان يكي از
شهرستانهاي جنوب فارس است كه در فصول پاييز، زمستان و بهار به توليد و
صدور عسل به ساير شهرستانها ميپردازد.
منبع: خبرگزاري فارس