بخش تعاون 1500 شغل را در لامرد به وجود آورده است

خبرگزاري فارس: رئيس اداره تعاون شهرستان لامرد گفت: شركت‌هاي تعاوني در شهرستان لامرد تاكنون يك‌هزار و 500 فرصت شغلي را به وجود آورده‌اند.

رئيس اداره تعاون لامرد از آغاز فعاليت 11 تعاوني خدماتي كشاورزي صنعتي در اين هفته در نقاط مختلف اين شهرستان خبر داد و بيان داشت: با راه‌اندازي اين تعاوني‌ها و پيوستن آنها به مجموع 300 تعاوني، حدود 40 اشتغال مستقيم در اين تعاوني‌ها به وجود مي‌آيد.
وي ادامه داد: تعاوني‌هاي مختلفي در بخش‌هاي خدماتي كشاورزي، صنعتي، مصرف مسكن، معدن، مرزنشينان و بازرگاني در اين شهرستان تشكيل شده‌اند كه از اين تعداد 132 تعاوني فعال و بقيه در دست اجرا است و تعداد كمي نيز غيرفعال هستند.
اخلاقي ميزان اشتغال واقعي بخش تعاون در شهرستان لامرد را افزون بر يك‌هزار و 500 نفر اعلام كرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اجراي طرح .F.F.S در بيرم لارستان

طرح .F.F.S در بيرم لارستان در حال اجرا است. به گزارش صحبت نو، در راستاي فرايند عملياتي توسعه كشاورزي پايدار ، از طريق تحول در نظام جامع اطلاعات كشاورزي در جهت توانمندسازي بهره برداران ، اين طرح در بيرم لارستان با تجزيه و تحليل زراعي ، مديريت مزرعه و ساير اطلاعات پياده گرديد.
مهندس رضا دلير كارشناس ترويج جهاد كشاورزي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به كشت تابستانه كه اغلب كنجد  است ، بهره برداران با فرايند تهيه بستر ، كاشت ، داشت و برداشت ، شناسايي آفات و بيماريهاي محصول فوق الذكر آشنا مي گردند .
وي اضافه نمود :ً اين طرح در كشت گندم 90-89 شهرستان نيز اجرا خواهد شد .

منبع: صحبت نو

برگزاري اولين مجمع عمومي نظام صنفي كشاورزي در لارستان

مهندس سيروس مروجي كارشناس نظام هاي بهره برداري مديريت از برگزاري اولين مجمع عمومي نظام صنفي كارهاي كشاورزي در لارستان خبر داد و عنوان كرد : در اين جلسه كه با حضور جمعي از بهره برداران بخش كشاورزي برگزار گرديد ، اعضاء هيئت مديره و بازرس نظام صنفي با رأي مستقيم شركت كنندگان انتخاب گرديدند .

منبع: صحبت نو

تحلیلی چندبرسخنان استاندارفارس درمراسم تودیع ومعارفه فرماندار ویژه لارستان

به نام حق

 

تحلیلی چندبرسخنان استاندارفارس درمراسم تودیع ومعارفه فرماندار ویژه لارستان

 

                                         چشم به راه خدمت

                                                        

*بایدمنطقه ویژه اقتصادی درلارستان شکل بگیرد.

این سخن دکتراحمدزاده که ازآن رایحه خوش خدمت برمی خیزد،مردم این منطقه محروم را برای توسعه وتعالی در زمینه اقتصادی امیدوارمی سازد.پس ازتصویب دولت دررابطه با این مصوبه مردم منتظرماندند تامسئولین ذیربط به سرعت این مهم راپیگیری نمایند که گویا این کار صورت نگرفت ومانند برخی مصوبه های دیگر به محاق سپرده شد.

حداقل انتظار مردم این است که این امتیازحداقلی درزمینه توسعه لارستان گرفته شود که این  توقع نیز گویا تاکنون برآورده نشده وپیگیری لازم صورت نگرفته است تا مثل همیشه درسکوت مطلق ازکناراین امتیازنیزگذرکنیم.

ای کاش استاندارمحترم می فرمودند که علت این تاخیر چیست ؟ آیا مسئولین سطح شهرستان پیگیر این امر نشده اند یا منبع مالی لازم وبودجه کافی به این امر اختصاص نیافته است که اگر چنین است لزوم تصویب مصوبه بدون منبع مالی شناخته شده چیست؟

طبق ماده یک قانون تشکیل واداره مناطق ویژه اقتصادی به منظور پشتیبانی ازفعا لیت های اقتصادی وبرقراری ارتباط تجاری وتحرک دراقتصادمنطقه ای وتولیدوپردازش کالا وایجاداشتغال مولدوجلب وتشویق سرمایه گذاری و... مناطقی رابه عنوان مناطق ویژه درنظرمی گیرند.

منطقه ویژه اقتصادی می تواند زمینه ای فراهم آورد تابااستقرارصنایع کوچک وواحدتولیدی   زودبازده مناسب دراین ناحیه زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم آورد تا نیازی به مهاجرت جوانان شهرستان به دیگر مناطق کشور برای یافتن کار نباشد وعملا ازتمرکز جمعیت نیز درسایرمناطق کشورجلوگیری به عمل آید.

لذا با توجه به وجود نیروی بالقوه درمنطقه لارستان واستعدادطبیعی وسرمایه ای  که درمنطقه وجود دارد زمینه اشتغال وتولیدثروت وارتقا سطح زندگی وامکانات را فراهم می آورد. وباعنایت به توان محیطی این منطقه جنوبی زمینه توسعه صنایع زیردستی چون    کنسروسازی ،روغن وبسته بندی را مهیا  ودر پی آن نیزصنایع بالادستی به فرایند توسعه دست می یابند.

ازکارایی واثربخشی مناطق ویژه اقتصادی می توان به موارد زیراشاره نمود:

1-فراهم آمدن زمینه توسعه نوین برای گسترش منطقه به منظورافزایش تولیدات

2-بهره گیری ازفناوری های نوین وپیشرفته اقتصادی

3-ایجادعرصه فعالیت های تجاری وتولیدی

4-ایجاد اشتغال

5-ایجاد قطب صنعتی وتولیدی درجنوب

لذا بردلسوزان ومسیولین است که مجدانه این کاررا پیگیری نمایند وزمینه ترقی لارستان بزرگ را فراهم آورند.

 

*فرمانداری ویژه لارستان نگاهی کلی وعدالت محور به سایربخشها داشته باشد.

بلی!وجودعدالت درتمامی بخشها وزمینه های مختلف الزامی است کمااین که مانیزانتظارداریم باعدالت ودیدی توام بابرابری به مانگریسته شود همانا هیچ چیز بدتر ازبی عدالتی ونگاه تبعیض آمیزنیست خاصه زمانی که زمینه وبسترکاری در شهری فراهم باشد اما آن امتیازرابه جایی دیگربدهند.

همان گونه که ما از مرکز استان توقع داریم که با دیدی برابر به شهرها بنگرند آنها نیزحق دارندکه این توقع راداشته باشند که مرکز شهرستان به سایرشهرها وتوابع برخوردی عادلانه داشته باشد(البته این نکته رانمی توان نادیده گرفت که این یک نگاه  کلی وروندجاری  دررابطه با حوزه های مختلف وشهرها وشهرستان ها ی کشور است مادامی که یک بودجه یاامکاناتی به هراستانی بدهند ،ابتدا سهم عمده ای ازآن به مرکزتعلق می یابدوسپس به توابع وشهرستان های زیرمجموعه اختصاص می  دهند کمااینکه در استان ما نیز این گونه است وشاهدیم که شکوفایی وترقی مرکزاستان به مراتب ازسایرشهرستان ها بیشتراست.(این هم ازمزایای استان شدن))

البته درلارستان که استقلال شهرها به یک روندجاری تبدیل شده است وطی چندسال اخیرخنج وبه تازگی گراش نیزازلارجداشده وشهرستان شده اند  بایدمراقبت بیشتری به عمل آیدوروند رسیدگی به سایرشهرها تسریع یابد.

ازاین پاشنه آشیل لارستان،نماینده لارستان وخنج نهایت استفاده رابردوگوی سبقت راازدیگررقبا ربود و با رسیدگی عملی ونه کلامی رای شهرها وبخشهای اطراف رابه راحتی تصاحب کرد تابر همگان ثابت شودکه نقطه ضعف ما در کجاست.

این جمله آقا حسنی درهمان اوان انتخابات مجلس زبانزد عام وخاص بودکه "همیشه نماینده ای ازلاربرگزیدید واوراراهی مجلس کردید،چنین شد؛یکبار هم که شده ازشهردیگری انتخاب کنید"(یک بارهماناوجدا شدن گراش همانا)

برمبنای همان سخن راهبردی استاندار محترم فارس وآنچه که دربالاآمد انتظار این شهرستان نیزازمرکزاستان همان است که ایشان فرمودند:نگاه کلی وعدالت محور.

امیدآن است که با این دید صنایع سبک وسنگین وزیردستی وبالادستی لارستان هم به پیشرفت چشمگیری نایل آید.البته که این توسعه صرفا نباید جنبه کمی داشته باشدوبه کیفیت ومیزان لزوم کشور به آن نیزتوجه شود چنان که کارخانه هایی چون نمک وگچ وکنسروسازی قابل قیاس با صنایع پتروشیمی وسیکل ترکیبی برق نیست(هرچنداین مثال ما قیاس مع الفارق است اما ازآنجایی که این  کارخانه ها درلارستان ملموس تر وعینی ترندنام برده شد)

کیست که نداند کدام یک ضروری تر وحیاتی تر است وکدام مصرفی تر؟                     (حالا بماندکه مادلامان به کارخانه شیرودستمال کاغذی خوش است ودر همسایگی ما جهرم بانیروگاه سیکل ترکیبی وباظرفیتی بالغ بر1435مگاوات ازسال 83شروع به احداث گردیده واکنون باهمین نیروگاه سبب افزایش پایداری شبکه  برق شده وبرق منطقه جنوب کشورراتامین می کند)

 

*لارستان می تواند نقش مهمی درتولیدمحصولات فرهنگی داشته باشد.

فرهنگ ،به مجموعه نگرشها وباورها وبینش ها وسنتهایی که در یک جامعه جاری و ساری می باشدوبه مصداق آنها  تولیدات وفرهنگ سازی مناسب صورت می گیرد.

باتوجه به آن که دولت دهم محورسفرهای استانی خود رابرپایه واصول فرهنگی نهاده است انتظار است که برای احیای فرهنگ بومی منطقه،فکری اساسی وچاره ای راهبردی اندیشیده شود تا پس ازآن بتوان به فکرتولیدات فرهنگی بود.

تا زمانی که زیرساخت هاو بستر کار آماده نگردد این کارغیرممکن است.

این بخش نیازمندعنایت ویژه ای است وبه صرف داشتن یک فرهنگ سرا وچند کتابخانه که آن هم قادر نیست نیازجوانان ودانشجویان رامرتفع سازد نمی توان به دستاورد فرهنگی امیدی داشت خاصه آن که در این برهه،تهاجم و بمباران فرهنگ غربی وبیگانه برای نابودی فرهنگ اسلامی وایرانی وبومی از هرجهت کشور را تحت الشعاع  قرارداده است.

البته که باید دربادی امر ازفرهنگ بومی لارستان آغاز نمود وآن را به مردم وبه خصوص جوانان شناساند که دیر زمانی است از مرز فرهنگ بومی وملی دور شده ایم و بیگانه .

شناخت گویش محلی از مهمترین گزینه ها و ابتدایی ترین آنهاست که عجیب با آن بیگانه شده ایم وعارمان می آید حتا درشهرمان با آن صحبت کنیم این معضل ازساده ترین ودر عین حال پیچیده ترین گذاره های فرهنگی است که باید با صرف هزینه و وقت آن را به مردم معرفی نمود و بیش از این با گویش خود بیگانه نبود.


*باید یک میزسرمایه گذاری در فرمانداری ویژه لارستان تشکیل شود .

بازچون گذشته این شایبه قوت می یابد که استان بیش از آن که به بودجه دولتی برای ایجاد زیرساختها در بخشهای گوناگون شهرستان  امیدوار باشدچشم خود رابه سوی دستان وهمت سرمایه گذاران دوخته است واین احتمال را مطرح می سازد که لارستان به سبب وجود ثروت که عده ای تصور می کنند ،ازدیگر مناطق مستثنی می سازندحال آن که مردم بیش ازاین ازدولت توقع سرمایه گزاری دارند وبارها وبارها خیرین وسرمایه گذاران و خانواده های آنان و اشخاصی که به نوعی دارای ثروت هستند از اعطای این موهبت در راه آبادانی لارستان دریغ نفرموده اند باشدتا الگویی بماندبرای دیگران!

 لذا اگر نوبتی هم باشد نوبت به بخش دولتی است که آستین همت را بالا زده ودرراه تعالی لارستان قدمی برداردتا به دنبال آن بخش خصوصی نیز فعال گشته وچرخه این بخش را بگرداند.

ما هنوز هم چشم به راه خدمتیم....

متن ارسالی توسط یکی از مخاطبین وبلاگ به نام حجت

تاريخچه اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی فارس و لارستان

ضرورت توسعه تشکيلات موسسه استاندارد وتسری آن به سراسر کشور از سال 41-1340 مدنظر قرار گرفت و استاندارد در استان فارس در سال 1342 شروع بکار کرد. . از سال 1343 اداره استانداردفارس و بنادررسماً و مستقلاً با 5 نفر پرسنل شروع بکار و درسال 1351 بصورت  استاندارد منطقه فعاليت خودراادامه داد. پس از آن در شهريور 1357 ساختار سازمانی آن تغييراتی نمود و مديريت آن استحکام گرفت . در ابتدا بيشتر فعاليتهای انجامی مصروف شناساندن مفاهيم استاندارد  اجرای قانون اوزان ومقياسها و استاندارد نمودن فرآورده های صادراتی از کشور و بطور مشخص از منطقه جنوب بود. در کنار اين فعاليتها، تقويت واحدهای کنترل کيفی توليدات کارخانجات،  توسعه امکانات ، آزمايشگاههای کنترل کيفيت اداره کل نيز در دست اجرا بوده و نظارت برکيفيت ساير محصولات داخلی نيز به تدريج مورد نظر قرارگرفت بطوريکه در سالهای بعدی با تقويت و توسعه کادر و تشکيلات دامنه فعاليت استاندارد فارس بسيار توسعه يافت . دراسفند 1376 اداره استاندارد شهرستان لارستان شروع به فعاليت نمود ومنطقه جنوب فارس را تحت پوشش قرارداد و در راستاي گسترش بيشتر فعاليتها اداره استاندارد شمال فارس در شهريور 1385 در شهرستان اقليد افتتاح گرديد .

و اما از مصوبه های دور دوم سفرهاي استاني هيات دولت:

  • اختصاص اعتبار جهت تجهيز آزمايشگاههاي استاندارد در مركز استان، شهرستانهاي لارستان و اقليد.
  • احداث اداره استاندارد لارستان و اقليد.
  • عمليات اجرايي چند پروژه ورزشي در شهرستان خنج آغاز شد .

    به مناسبت هفته دولت عمليات اجرايي چند پروژه ورزشي در شهرستان خنج با حضور معاونت عمراني استانداري، فرماندارخنج و تني چند از مسئولين و ورزشكاران به زمين زده شد.

    پايان‌نامه‌هاي دانشجويي حمايت مي‌شوند

    معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي استان فارس گفت: از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد و دكتري حمايت مي‌كنيم و به پايان‌نامه‌هايي كه پذيرفته ‌شوند كمك هزينه پرداخت مي‌شود.

    محمدعلي عزيزي در گفت‌وگو با خبرنگاران از جمله اهداف اجراي طرح حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي را گسترش مطالعات و تحقيقات علمي در زمينه صنعت به ويژه صنايع كوچك استان فارس و جهت‌دهي به تحقيقات دانشگاهي در بخش حل مشكلات زيربنايي صنايع استان دانست و اظهار داشت: لزوم كاربردي كردن اين تحقيقات در بخش صنعت مهم‌ترين هدف طرح حمايت از اين‌گونه پايان‌نامه‌ها است.

    ادامه نوشته

    گذری بر طرح منطقه ویژه اقتصادی لار

    89/2/19 خبر گزاری فارس:

    خبرگزاري فارس: معاون فرماندار لارستان گفت: در سفر مقام معظم رهبري در سال 87 به لارستان اين منطقه به‌عنوان منطقه ويژه اقتصادي شناخته شد و در سفر دور دوم رياست جمهوري به فارس مطالعات آن به‌تصويب رسيد. صادق‌نژادان افزود: براي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي يك هزار هكتار زمين مصوب شده كه فاز صفر آن بعد از شهر لطيفي است.
    وي از معافيت 20 ساله سرمايه‌گذاران در اين زمينه از ماليات خبر داد و گفت: سرمايه‌گذاران در بخش كارخانجات از پرداخت گمركي ابزار و وسائل نيز برخوردار مي‌شوند.
    معاون فرمانداري لارستان ايجاد اشتغال براي 500 هزار نفر در چشم‌انداز منطقه ويژه اقتصادي لارستان را قابل اجرا دانست.

    www.ettelaat.com 89/2/19:

    اوز ـ خبرنگار اطلاعات: در سفر مقام معظم رهبري در سال 87 به لارستان اين منطقه به عنوان منطقه ويژه اقتصادي شناخته شد و در سفر دوم رئيس جمهوري به استان فارس مطالعات آن به تصويب رسيد.

    87/9/4 خبرگزاری جمهوری اسلامی:

    معاون فرماندار لارستان استان فارس گفت:ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در لارستان با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده که این مهم نیاز به ایجاد زمینه های مناسب دارد. به گزارش ایرنا محمد صادق نژادان در نشست حمایت و تشویق سرمایه گذاری در لارستان افزود: فعالیت فرودگاه بین المللی لارستان، وجود نیروی متخصص بومی ، دسترسی به راه آهن ، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور، ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس از مهمترین نقاط قوت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان است.

    توضیح یک مقام فرمانداری لارستان در مورد منطقه ی ویژه اقتصادی لار

    بر اساس توضیحات یکی از مقامات فرمانداری لارستان مصوبه ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی لارستان متعلق به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس است در حالیکه مصوبه ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی جهرم مربوط به دور اول سفر رئیس جمهور می شود . این منبع همچنین اضافه کرد که مطالعات طرح منطقه ی ویژه ی اقتصادی لارستان انجام شده و جانمایی هم برای اجرای طرح صورت گرفته و این طرح در تیر ماه از طریق استانداری فارس به هیئت دولت تقدیم شده است .

    منبع: صحبت نو

    امیدواریم صحت داشته باشد.

    14منطقه ی ویژه ی اقتصادی در کشور ایجاد می شود

    دولت لایحه ایجاد 14 منطقه ویژه اقتصادی جدید را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این امتیاز در استان فارس به جهرم تعلق گرفته است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی فراهم می شود.

    براساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استان های هرمزگان(پارسیان و لاوان)، یزد(فولاد اردکان،صدوق)، مرکزی(کاوه،زرندیه و مبلمان و دکوراسیون )، خراسان شمالی (بجنورد)، خراسان رضوی(سبزوار)، لرستان (بروجرد)، گیلان (لاهیجان)، فارس (جهرم)، کرمانشاه (قصر شیرین) و اصفهان( شهرضا) منطقه ویژه اقتصادی ایجاد  کند.

    به اعتقاد کارشناسان افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، حداقل رسیدن هزینه های اولیه خرید و ورود تجهیزات از مهمترین مزایای مناطق ویژه اقتصادی محسوب می شود. بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران- مصوب 1384- و به منظور پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی ، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، صادرات مجدد ، عبور خارجی (ترانزیت) و انتقال کالا (ترانشیب) به دولت اجازه داده می شود در شهرستانهایی که استعداد و توان لازم برای تحقق اهداف مذکور را دارند مناطقی را با عنوان منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند.
    این لایحه برای طی تشریفات قانونی از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده است.

    لازم به ذکر است که ایجاد منطقه ی آزاد اقتصادی در لارستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس بود و در چند ماه اخیر  مسئولان فرمانداری لارستان از آن به عنوان یکی از موارد مورد پیگیری خود نام می بردند .

    زندگی نامه سید علائدین بروجردی

      سید علاءالدين بروجردي فرزند آيت ا... مرحوم حاج شيخ محمد ابراهيم بروجردي و نوه مرحوم حضرت آيت ا... العظمي حاج شيخ علي محمد نجفي بروجردي و نوه دختري آيت ا... سيد علي اصغر لاري فرزند آيت ا... العظمي سيد عبدالحسين لاري بنيانگذار حكومت اسلامي در لارستان مي باشد.

    وي متولد سال 1329 هجري شمسي در لار است. با مهاجرت پدر براي ادامه تحصيل به حوزه علميه نجف اشرف، تحصيلات ابتدايي و دبيرستان خود را در مدرسه علوي ايرانيان مقيم نجف سپري نمود.

    در سال 1349 هجري شمسي براي ادامه تحصيل وارد دانشگاه تبريز شد و در دوران دانشجويي به علت فعاليت هاي سياسي توسط ساواك دستگير و زنداني شد.

    در سال 1354 در رشته علوم آزمايشگاهي فارغ التحصيل شد و سپس به عنوان مسئول آزمايشگاه هاي محراب خان مشهد مقدس و هلال احمر دوبي مشغول گرديد.

    به علت سازماندهي ايرانيان مقيم دوبي و فعاليت عليه رژيم ستم شاهي با اشاره ساواك توسط پليس امنيتي دوبي مورد بازجويي قرار گرفت و با بالا گرفتن مبارزات به ايران بازگشت.

    پس از انقلاب اسلامي با همكاري ايرانيان انقلابي مقيم دوبي كميته انقلاب شعبه دوبي را راه اندازي نمود و با آغاز جنگ تحميلي كميته كمك به جبهه را در دوبي تأسيس نمود كه محصول آن ارسال دهها دستگاه آمبولانس و ساير كمك هاي جنسي و نقدي از محل كمكهاي مردمي بود.

    وي دوره فوق ليسانس روابط بين الملل را در دانشگاه تهران سپري نمود.

    علاءالدين بروجردي مسئوليت هاي مختلفي را در نظام جمهوري اسلامي عهده دار و در عرصه هاي مختلفي به خدمت مشغول بوده است.

    در سال 1360 با حكم شهيد رجايي به عنوان اولين سركنسول جمهوري اسلامي ايران در دوبي منصوب گرديد و پس از آن در مسئوليت هاي مختلفي چون كاردار جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي، سفير جمهوري اسلامي ايران در جمهوري خلق چين، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه، معاون مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، رياست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و ... به نظام و انقلاب خدمت نمود.

    وي در سال 1378 با رأي بالاي مردم بروجرد به عنوان نماينده اين مردم شريف و مؤمن در مجلس شوراي اسلامي به خانه ملت راه يافت و در سال 1382 با تأييد دوباره مردم آگاه بروجرد به همراه همسنگر متعهد خود، آزاده سرافراز سيد محسن يحيوي منشأ خدمات بسياري براي بروجرد و مردم صبور آن بوده است. وي در سال 1386 نيز با رأي اكثريت مردم شريف بروجرد و اشترينان مجددا به عنوان نماينده اين خطه از كشور به مجلس شوراي اسلامي راه پيدا كرد و به عنوان رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي دوره هشتم نيز انتخاب گرديد كه در همين سمت مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم مؤمن و انقلابي ايران است.

    مصلای اعظم لار هنوز ........

    لارستان سرزمینی که در آن وعده ها داده شده و سالها و گاها هیچ گاه عملی نشده. مردمی که به این خلف وعده ها عادت کرده اند و همیشه منتظر بوده اند تا کی به وعده ها جامه عمل پوشانیده میشود.

    و حالا بعد از گذشت 16 سال انتظار که از آغاز ساخت مصلای بزرگ لارستان می گذرد هنوز هم وقتی از کنار آن می گذریم فقط اسکلت بندی این ساختمان را می بینیم ...

    به راستی آیا مردم لار استحقاق این رفتار را دارند؟

    و اینک: واحد اداری مالی ستاد نماز جمعه لارستان بمنظور جمع آوری کمکهای نقدی مردم متدین و بزرگوار لار بمنظور تکمیل مصلای اعظم لارستان که حدود ۱۶ سال از اغاز عملیات ساخت آن میگذرذ شماره حساب های مصلا را اعلام داشت که بدین شرح است:

    ساخت مصلی اعظم لار

    سیبا بانک ملی 020532891400

    صندوق قرض الحسنه لار جاری 310

    بانک صادرات جاری 3700 شعبه مرکزی لار

    هفته دولت - لارستان

    افتتاح 12طرح عمرانی در شهرستان لارستان: این طرحها شامل راه فرعی دیده بان – فداغ به طول 23 کیلومتر و طرح آبرسانی از چاه شماره 3 عماد ده – ایستگاه هوایی برق- ساختمان آتش نشانی عماد ده و دهیاری و 2 پارک محله ای در بخش صحرای باغ این شهرستان با اعتباری افزون بر 37 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

    بهره برداری و آغاز ساخت 5 طرح عمرانی – آموزشی در بخش بیرم لارستان این طرحها شامل بهره برداری از 3 واحد مسکونی پزشک – آبرسانی شهرک مسکونی 850 واحدی و مدرسه 5 کلاسه سه روستای لاورستان و ساخت پل رودخانه هوا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال است.

    افتتاح سه طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش جویم لارستان این طرحهاشامل بهره برداری از دبستان روستای منصور آباد با زیر بنای 560 متر مر بع و توسعه دستگاه بی تی اس مخابرات و سد خاکی – تغذیه مصنوعی در روستای کتویه شرقی و غربی بود .

    تصاویری از حضور استاندار فارس در گراش


    استقبال مردم گراش از استاندار فارس در بدو ورود

    ادامه نوشته

    قابل توجه مسئولین (پروژه های افتتاح شده در لامرد)

    آغاز عمليات احداث اداره گمرك لامرد

     فرماندار لامرد در مراسم آغاز عمليات اجرايي ساختمان گمرك شهرستان لامرد طي سخناني با اشاره به ‌اينكه راه‌اندازي گمرك در لامرد از مصوبات سفر نخست رياست جمهوري به استان فارس است، اظهار داشت: با همراهي و همكاري و پيگيري‌هاي نماينده فقيد اين شهرستان و اداره‌كل گمركات استان فارس، اين طرح اجرايي شده كه اميدواريم ظرف مدت زمان معقولي نيز به پايان برسد.
    محمد جعفري ادامه داد: اين پروژه، مي‌تواند به ‌عنوان طرحي مطرح باشد كه بسياري از زيرساخت‌ها را در تأثير خود قرار دهد.
    وي افزود: بازرگاني، تجارت، واردات و صادرات، توليد اشتغال و حمل و نقل از جمله زيرساخت‌هايي هستند كه گمرك مي‌تواند بر آنها تأثير بگذارد.

    ادامه نوشته

    خبرگزاری آنا واحد لارستان نماینده ممتاز خبری در واحدهای دانشگاهی

    طی حکمی از سوی مشاور ریاست عالی دانشگاه، خبرنگار و نماینده خبرگزاری آنا دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، بعنوان نماینده ممتاز خبری در این خبرگزاری انتخاب شد.

    به گزارش خبرنگار آنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت: طی حکمی از سوی مشاور ریاست عالی دانشگاه، در ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال 1389 نمایندگان خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) ، خبرنگار و نماینده خبرگزاری آنا دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به دلیل تعامل و همکاری مطلوب در تهیه، انعکاس اخبار، رخدادهای علمی و فرهنگی، بعنوان نماینده ممتاز خبری انتخاب شد. گفتنی است سید کامران علوی بعنوان خبرنگار آنا در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان فعالیت می نماید.

    لارستان قطب پنبه فارس

    یک سوم پنبه فارس در لارستان کشت می شود . مسئول زراعت جهاد کشاورزی این شهرستان گفت : امسال 3 هزارو 700 هکتار اراضی کشاورزی به کشت پنبه اختصاص یافته است . سعیدی نژاد افزود : پیش بینی می شود بیش از ده هزار تن وش پنبه برداشت شود .

    دیدار چهره به چهره فرماندار ویژه لارستان با مردم شهر لطیفی لارستان

    امیری فرماندار ویژه لارستان ، درچهارمین روز از هفته دولت وسومین روز از انتصابش در این پست، در جمع مردم شهر لطیفی از بخش مرکزی این شهرستان حضور یافت و از نزدیک با درخواست ها ومشکلات آنان آشنا شد.
    در این برنامه که بخشدار مرکزی شهرستان ، شهردار واعضای شورای اسلامی این شهر به اتفاق  جمعي از مسوولين لارستان وی را همراهی می کردند، مسوولین حاضر مشکلات ، کمبودها و نیازها ودرخواستهای مردم و معتمدین محلی این شهررامورد بررسی قرار داده و تصمیمات لازم جهت حل معضلات مردم اين شهراتخاذ گرديد.
    ساماندهی و رفع مشکلات امر آب شهری لطیفی از جمله موارد مطروحه بود که مقررشد نسبت به استقرار آبفا شهری در این شهر، معتمدین محلی لطیفی نسبت به تحویل و واگذاری امور مربوطه به این ارگان اقدام نمایند.
    همچنين مردم شهر لطیفی مشکلاتي با شهرداری وشورای اسلامی شهر خود داشتند،که مقرر شد درجلسه ای تخصصی به ریاست فرماندار ویژه لارستان این امور مورد بحث وتبادل نظر قرار گیرد.

    توضيحات رئيس شبكه بهداشت در مورد راندازي دانشگاه علوم پزشكي

    رئيس  شبكه ومسئول راه اندازي دانشگاه علوم پزشكي لارستان در جمع نمازگزاران روز جمعه حضور يافت و درخصوص پيگيري هاي انجام شده در مورد راه اندازي دانشگاه علوم پزشكي توضيح داد.

    ادامه نوشته

    دستگاه MRIتا نیمه ی دوم مهرماه در بیمارستان امام رضای لار راه اندازی می شود

    خبر راه اندازی دستگاهMRI در لارستان ، شامگاه شنبه 6 شهریور 89 از صدا وسیمای مرکز فارس پخش شد .  -  به گزارش صحبت نو، پس از پخش این گزارش خبری که  همراه با مصاحبه ی خانواده ی خیر راستی لاری  بود ،خبرنگار ما در تماس با خانواده ی خیر راستی صحت خبر را احراز کرد. 
    این خانواده ی خیر دوسال پیش مبلغ 500میلیون تومان برای خرید دستگاه پرداخت کرده بودند و نسبت به تعلل در ورود دستگاه MRI به لارستان بشدت از مسئولان گله مند بودند.